بسم الله الرحمن الرحیم

نور چشمان عزیزم؛ ما و شما همه مفتخریم که خدا پرست هستیم، اما خدا پرستی بدون خداشناسی معنا ندارد. خدایی که نمی شناسیم چرا می پرستیم ؟
شناخت خدا یعنی چه ؟ اولین قدم این است که بدانیم خدا یعنی چه؟ خدا یعنی تمام خوبی ها ، تمام خیرها، تمام نیکویی ها، وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ تمام خوبی ها به خدا برمیگردد ولی این معنای شناخت یک معنای ذهنی خالص نیست که فقط در ذهن ما باشد و در زندگی روزمره ما اثری نگذارد.
کسی که خدا را می شناسد یعنی مهربان است ، کسی که خدا را می شناسد دوست دیگران است ، دشمنی از ناحیه شیطان است. إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَهَ ، این شیطان است که دشمنی در میان ما ایجاد میکند.
خدا یعنی عشق، خدا یعنی نشاط، خدا یعنی روحیه آرام و معتدل، خدا یعنی وفاداری، خدا یعنی امانت داری، خدا یعنی فداکاری، خدا یعنی عفو و بخشودگی
اگر ما خدا پرستیم و خدا شناس باید اهل بخشایش و بخشودگی باشیم باید دیگران را ببخشیم و به دیگران ببخشیم اهل عطا باشیم اهل بخشایش باشیم اهل بخشودگی باشیم نه اهل کینه و عداوت و بغض و کینه را در دل داشته باشیم و بگوییم خدا پرستیم.
همه انسانها مخلوق خدا هستند ، خدا میگوید قرض به من بدهید یعنی قرض به دیگران به انسانهای دیگر خدا یعنی همسایه دوستی خدا یعنی نگاه به دیگران ، دیگران را بر خود ترجیح دادن ، ایثار، وَ یُؤْثِرُونَ عَلىٰ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کٰانَ بِهِمْ خَصٰاصَهٌ یعنی همیشه انسان چیزی که دارد و خدا به انسان داده است فقط برای خود نگاه ندارد دیگران را هم نه تنها مانند خود بلکه برتر از خود بداند این است معنای دین داری.
کسی که به مسجد و معبد میرود و از خدا میخواهد که خدایا مرا ببخش آزمایشش آسان است که آیا این دعا مستجاب شده یا نه اگر از مسجد بیرون آمد دید هنوز حسود است هنوز بغض و کینه دیگران در دل دارد هنوز حرص به جمع آوری ثروت دارد و مایل نیست به دیگران بخشایشی بکند معلوم است که هنوز دعایش هیچ مستجاب نشده است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک کوتاه :

https://roshangaridini.org/?p=1412