تشکر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله از استاد دکتر محقق داماد

معظم له با ارسال پیامی شفاهی، خطاب به ایشان فرمودند: اوّلاً از شرکت جنابعالی در این کنفرانس و ایراد خطابه‌ ارزشمند به زبان انگلیسی تشکر می‌‌کنم و ثانیاً

پیام به مناسبت آغاز سال تحصیلی

نور چشمان عزیزم؛ ما و شما همه مفتخریم که خدا پرست هستیم، اما خدا پرستی بدون خداشناسی معنا ندارد. خدایی که نمی شناسیم چرا می پرستیم؟ شناخت خدا یعنی چه ؟ اولین قدم این است که بدانیم خدا یعنی چه؟
کنفرانس جهانی تغییر اقلیم

بیست و ششمین کنفرانس جهانی تغییر اقلیم، COP26

رهبران تمامی ادیان اصلی دنیا در روز دوشنبه 12 مهرماه 1400 در واتیکان گرد هم آمدند تا با رایزنی با یکدیگر و تبادل آرا با دانشمندان برجسته جهان، بیانیه ای عملی درباره مسائل مرتبط با تغییرات اقلیمی صادر، و از پاپ درخواست کردند که به نمایندگی از همه ادیان آن را به رهبران سیاسی شرکت کننده در کنفرانس COP26 ، تسلیم نماید.

مسیحیت و اسلام، دوستی و چالش های آن در جهان معاصر

وبینار «مسیحیت و اسلام، دوستی و چالش های آن در جهان معاصر» با حضور دانشمندان و متفکرین مذهبی و با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و فرهنگستان علوم برگزار می‌شود.

تسلیت آیت الله محقق داماد به مناسبت رحلت علامه حسن زاده آملی

متن تسلیت حضرت آیت الله سیدمصطفی محقق داماد به مناسبت رحلت علامه حسن زاده آملی طاب ثراه
شرح عرفانی زیارت امین الله

تجلی اصول عرفان شیعی در زیارت امین الله

چندکلمه­ ای پیرامون سنت زیارت در مکتب تشیع حضور سروران عزیز عرض می­کنم و سپس چند جمله درباره­ ی زیارت امین الله. هر فرد شیعه لازم است معرفت کامل نسبت به سنت زیارت داشته باشد زیرا سنت زیارت یکی از سنن مسلّم شیعه می­باشد
فلسفه اسلامی در رویارویی با جهل مقدس

فلسفه اسلامی در رویارویی با جهل مقدس

فلسفه اسلامی در رویارویی با جهل مقدس مصاحبه حضرت آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد با انجمن علمی فلسفه دانشگاه مفید